Prihajajoči dogodki
O predstavi
Tehnoburleska je nema komedija telesa, ki parodira okorelost družbenih vlog. Nekritično si prisvaja, kopira in lepi ženstvenost, moškost, družinska razmerja, mačizem in druge izprijene družbene vloge, ki po krivem veljajo za normativne. Ko se Tatovi povsem razgalijo, ter sloj za slojem odvržejo družbene preobleke, ne pridejo do bistva, temveč ugotovijo, da je bistvo ništrc, uprizorjene travestije telesa pa so opij, ki dela bivanje znosno. Ta zabavna igra v preoblačenju in njihovo vedenje je rezultat velike zgodovinske osvoboditve seksualnosti in teles posameznikov od družbenih spon. Zadovoljni v eklektičnem hrupu medijskega podobja raztegujejo popularne posnetke in jih zgrizejo do nezaslišanih oblik, ki zbujajo krohot ali obup. Tatovi podob ne iščejo smisla, temveč užitek. Kajti užitek je hedonistično loščilo, s katerim so premazali vsakdanje predmete in iz njih napravili nekaj izjemnega. Tehnoburleska s fizičnimi in čustvenimi telesi spreminja programsko kodo v družbi, ki končno dopušča odprto šifriranje lastnih omejenih neumnosti.
“Prepredena sem z ambivalentostjo. Sem oboje, pravilo in izjema, zakon in izobčenec, doktor in histeričarka, ne morem biti eno brez drugega. Ne zavračam podob, ki me konzumirajo. Postanem te podobe.” (Mady Schutzman)
Tehnični rider
Sodelavke_ci
Ustvarjalke_ci in izvajalke_ci:
The Feminalz: Crucial Pink (2013–), Mad Jakale (2013–), Mathilde Buns (2013–2021), Tristan Bargeld (2013–), H.P.D. (hormonal perturbator in decay) (2013–), Cica-San (2013–2018), Rosa Dolor (2014–2020), Frau Strapatz (2014–2020), Rebellious Controversy (2014–), Poppy Hopps (2015), Dee Dee Void (2016–), Ariela (2016–), GlitterAid (2020–), Musée-Cunt (2020–), Belinda (2020–), Gospod Magdalenca (2021–), Broj Ena (2024–)
Gostje iz SMG: RotoGambrinus, Mademoiselle Satisfaire, Vazelina
Gostje: Liberty Brokeheart, Aphra Tesla Operating System, Shiva the Godess of Gandja, Maud Otis, Virgin Mary, Freddie Cankar, Mama Mila, Anja Bezlova, Duo Heißes Eis
Kostumografija: Urška Recer, Matic Hrovat, Tanja Pađan/Kiss the Future
Oblikovanje maske in frizur: Tina Prpar
Izbor in originalna glasba: Luka Prinčič in The Feminalz
Oblikovanje svetlobe: Janko Oven, Aljaž Zaletel, Urška Vohar, Dan Zrimšek
Video: The Feminalz in Luka Prinčič
Besedila: Saša Rakef, Frau Strapatz, Ariela, Dee Dee Void, Gospod Magdalenca in The Feminalz
Oblikovanje: Saša Kerkoš
Podpora
Produkcija: Emanat
V sodelovanju: Klub Gromka, Maska, Kino Šiška, Slovensko mladinsko gledališče
Zahvala: Zavod Projekt Atol
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana
Nagrade
Feminalz je kolektiv transspolnih entitet, ki se izraža s svojo koreografsko in performativno prakso v feministični tehnoburleski Tatovi podob. Z avtorskimi točkami od prve uprizoritve leta 2013 skozi polje sodobne burleske in kabareta izziva družbene norme in politično korektnost, uprizarja ostro politično satiro in z »zabavno igro v preoblačenju« iz norosti družbenih vlog izloča, osvetljuje in karikira tiste vidike, ki gledalke hkrati spravljajo v smeh in grozo. »Tehnoburleska je nema komedija telesa, ki parodira okorelost družbenih vlog,« kolektiv piše o predstavi. »Nekritično si prisvaja, kopira in lepi ženstvenost, moškost, družinska razmerja, mačizem in druge izprijene družbene vloge, ki po krivem veljajo za normativne.« Vprašanja, ki jih Tatovi podob jemljejo pod drobnogled, so vprašanja sramu, tabujev in cenzure, umeščena v samonikle prostore ter kontekste kvira, telesa in (njegove) reprezentacije. S tematiziranjem mejnih identitet v mejnih narativih tako vztrajno dajejo glas in mesto angažirani opolzkosti tiste vrste, ki zna razgaliti perverzijo družbenih norm, dešifrirati konstrukte ukleščanja in skozi telesno(st) osvobajati. Underground performans, ki bo aprila praznoval desetletje obstoja, se nenehno razvija in spreminja v času, zato nobena ponovitev ni enaka predhodni. Tatovi podob tako – kot je podobam v naravi – nenehno nastajajo. Njihov domači oder je Klub Gromka v AKC Metelkova mesto.
8. 3. 2023, Mesto žensk, Nagrada Ženske o ženskah
Kritike in medijski odzivi
Tatove podob je osrečil naslednji zapis na FB:
"Včeraj sem se na predstavi Tatov podob po dolgem času 2 uri počutila, kot da sem se zbudila med somišljeniki in se predvsem smejim neposrečeni kozmični šali, imenovani heteronormativnost. Pejte gledat ta postqueer cabaret, če še niste, nori so. Še nkol ni znal noben v enem samem komadu tko dobr prikazat mansplainanja kot Maja Delak in še nikol ni posilstvo Evrope odzvenelo tko madrfaking nazorno kot v Insieme. Da lezbičnega Time of My Life sploh ne omenjam. Nikol se ne naveličam. Edin Frau Strapatz iliti Ida Hirsenfelder je a terrible loss. Molimo, da se kdaj vrne. Pejte, pejte! (Prepričana sem, da bi bla brez te technoburleske slabši človek.)"
14.10.2016, FB, Una Druga Jedrt
»Zaradi tega in zaradi nešteto drugih razlogov je (še vedno trajajoči obstoj) tehnoburleske Tatovi podob dragocen in vsakič znova ultimativno kritičen dogodek. Osvežilni tok sredi oceana istosti. Četudi se načeloma dogaja v alternativnem okolju (domicil je našel v Teatru Gromka na Metelkovi) in ne tam, kjer bi se morda moral, gre za svojevrsten koncept, ki sistematično in z dolgoročno vizijo komentira in vstopa v kritični dialog z okrnelo družbeno ureditvijo, preizprašuje njen (zamejeni) smisel, dominantnim redom izpodbija moč in oporeka nadvladi kolektivnega mišljenja. Da je vloga gledališke umetnosti na nacionalni ravni med drugim izpodbijati predsodke o spolnih diverzitetah, vključevati strpnost mišljenja do manjšin, razpirati zavedanje o subkulturah in razpirati prostor svobodi govora, je bolj namišljena fiktivnost kot dejanskost. Tatovi podob so izjema, ki potrjuje pravilo. In so dokaz za obstoj obrobne skupnosti, ki je razbremenjena od vodilnih "etičnih zakonov" in ki ji dominantne strukture (kamor štejemo tudi nacionalna gledališča) ne dovolijo vstopa vanje in emancipacijo glasu in stališč.
Tatovi podob se napajajo iz dveh virov: aktualnosti (družbe) in avtoironije. Prva sestavina, torej reagiranje na dane družbene okoliščine, je tista vitalna snov, ki tehnoburlesko pravzaprav ohranja pri življenju. Nenenhno sklicevanje na aktualne dogodke (družinski zakonik, begunstvo, Evropska unija idr), osebe (Melania Trump) ali konflikte (Rimskokatoliška cerkev), je temeljno gonilo posameznih kabarejskih točk, ki z obilico avtoironije, lucidne imitacije in samokritičnosti izrisuje svet v namenoma popačeni/karikirani podobi, ta pa ostaja sporočilno verodostojen in piker. Serija posameznih točk, ki jih vsakič povezuje kvirovsko naravnan konferansje, se sestavlja v celoto celovečernega druženja nastopajočih in občinstva, med katerimi se pogosto spleta naelektreno zavezništvo, ključni temelj dogodka. Tudi v tem so Tatovi podob ena redkih (dlje časa trajajočih) scenskih produkcij, ki relacijo med odrom in avditorijem razumejo (in čutijo) kot enoten biotop, kjer prvi ne more brez drugega, drugi osmišlja prvega. Atmosfera vsake ponovitve je, ne glede na nekatere vnaprej poznane točke, posledica odziva občinstva. Medsebojna kemija tega burleskno-gledališkega dogodka je pogoj za njegovo optimalnost, je dodana vrednost, vzpostavi jo lahko le odprto misleča skupnost, ki verjame, da je "ta zabavna igra v preoblačenju in njeno vedenje rezultat velike zgodovinske osvoboditve seksualnosti in teles posameznikov od družbenih spon. In da da "tehnoburleska s fizičnimi in čustvenimi telesi spreminja programsko kodo v družbi, ki končno dopušča odprto šifriranje lastnih omejenih neumnosti."
Posamične točke so v svojem jedru fiksne, a jih drobne nianse vseskozi delajo komunikativne, aktualne. Gre za paradoks učinkovite reciklaže, kjer znano vsakič znova zavibrira drugače in kjer se lovi in pričakuje (kvaliteten) užitek ponavljanja. Obisk predstave je namreč svojevrsten repetativni ritual (poteka nekajkrat letno), druženje in hkrati umetniška izkušnja. Tatovi podob so bitja brez sramu, brez tabujev, brez cenzure. V osvobajanju sebe osvobajajo občinstvo. V tem je njuno zavezništvo. Golota, pornografija, istospolnost, perverzna popkultura, feminizem, transnacionalnost, queer perspektive spola in še mnogi drugi pojmi, s katerimi večina slovenske gledališke produkcije ne želi operirati, so tematski modus operandi Tatov. Njihovo bistvo, njihovo stališče.«
30.09.2017, Revija Dialogi, Tehnoburleska Tatovi podob: Paradoks učinkovite reciklaže in nujnost osvobajanja teles, Zala Dobovšek
»Ravno ta samosvojost likov ustvarja edinstven mozaik točk, med katerimi imajo nekatere še posebno kulten status.«
05.05.2021, Mladina, Pazite, da vam ne ukradejo podobe, Lara Paukovič
Kolektiv Feminalz že slabo desetletje snuje tehnoburlesko Tatovi podob in se z njo v prostor slovenskih sodobnih scenskih umetnosti vpisuje kot eden redkih, ki sistematično goji in razvija žanra burleske ter kabareta. Mozaik različnih performativnih točk prek apropriacije, reciklaže in pop referenc (med drugimi) raziskuje meje burleske in suvereno stopa po poteh gledališča nelagodja, skozi katero se razvijajo humorne in dinamike polne akcije, ki brez pretenzij velike umetnosti postanejo ključni dejavniki pri umetniškem prizadevanju za zdravo in svobodno družbo. Njihove točke (v obdobju svojega obstoja so jih zasnovali že prek 60) v vsej
navdušujoči bizarnosti na dolgi rok rušijo ravnotežje utečenim družbenim normam in v prostor slovenske umetnosti vračajo brezkompromisno in ponavljajočo se drznost. /.../
Prav univerzalnost podob, ki jih kolektiv snuje v strukturah punch line in pripenja na aktualno družbeno realnost, postane njihov največji uporniški potencial, saj nas z dejstvom, da lahko vsakič znova reciklirajo svoje kritične premisleke, opominja na zatohlost našega prostora. K temu pripomore tudi z vsako izvedbo bolj dodelano kolesje netipične burleske, s katerim se kolektiv preigrava. Avtorska poetika kolektiva kot celote s tem postaja vedno bolj definirana in izčiščena, pri tem pa mu uspe ohranjati igrivost, razdivjanost in samoironijo, ki so njihove ključne popotnice. Dramaturško zaporedje točk v tokratni izvedbi nas popelje po skoraj vseh postojankah problemov sodobnega človeka. Performerji si na odru »pijejo kri,« rapajo o kapitalizmu, naslavljajo vsesplošno apatičnost in slačijo potrošništvo, vse skupaj pa zapakirajo v komično in glasbeno-plesno dovršeno celostno podobo, v kateri pa umetelno poskrbijo, da se nikoli ne spustijo na nivo didaktičnosti in moraliziranja. Tako kolektivu v času, ko se zdi, da vsak cuka svojo delicijo pridiganja, ponovno uspe občinstvo prav brechtovsko peljati čez kabarejsko zabavo do ključnih opomnikov, ob tem pa pusti, da se njih interpretacija in kontekstualizacija raje kot na odru zgodi v sprejemniku. /.../
20.6.2022, Delo, Ocenjujemo, Gledališče, Feminalz - Tatovi podob, Benjamin Zajc
29.04.2013, Radio Študent, Matjaž Zorec, Pojoči identifikacijski lopovi
22.06.2013, Si Gledal, Katarina Koprivnik, Gledališki kritiki o presežkih iztekajoče se gledališke sezone
27.01.2014, STA, Na 44. tednu slovenske drame predvsem družbeno angažirani, novejši teksti
28.01.2014, Delo, M. Hauc, Manj klasike, več angažmaja
28.01.2014, Dnevnik, Širjenje področja dramatike
28.01.2014, Večer, Skoraj brez dramske klasike
28.01.2014, Žurnal, Manj tradicije, več glasbe
29.01.2014, Primorski dnevnik, Na tednu slovenske drame letos 17 predstav
07.03.2014, Viva, Zora Dorin in Žiga Valetič, Marec v znamenju gledališča
15.03.2014, Narobe (str.43), Tehnoigre spolov in spolnosti
25.05.2014, Tea Hvala: Working on Gender: New Burlesque and Cabaret in Ljubljana, v Performative Gestures Political Moves, City of Women / Red Athena University Press, 2014
29.05.2014, Radio Študent, Tatovi podob / Image Snatchers, Polona Torkar
18.08.2014, Delo, Maja Megla, Intimne zgodbe v družbeno prelomnem času
22.08.2014, Delo, Maja Megla, Dolga stoletja za neometano opečnato fasado
22.08.2014, Mladina, Damjana Kolar, Prepletanje intimnega s političnim
27.08.2014, Dnevnik, Ana Perne, Zareze v življenje
03.09.2014, STA, V Mariboru prva sezona sodobnih uprizoritvenih umetnosti Nagib
04.09.2014, Večer, Petra Zemljič, Nagib se bo raztegnil čez celo sezono
26.09.2014, Umetnost življenja!, Mladina, Petra Tihole
03.04.2015, Mladina, Parada, Tatovi podob
28.09.2016, Balcan can contemporary, Drugo more, Rijeka
28.09.2016, Culturnet.hr, Balcan Can Contemporary Rijeka
28.09.2016, HRT Radio Rijeka, Balcan Can Contemporary: suvremeno kazalište na riječkim daskama i ulicama
28.09.2016, Kulturpunkt.hr, U potrazi za zadovoljenjem
08.01.2016, Mladina, Parada, Tatovi podob, Nada Žgank
27.10.2017, Mladina, Parada, Tatovi podob, Zavod Emanat, Nada Žgank
13.22.2017, MMC RTV, Zavod Bunker praznuje 20 let in vabi na zabavo
22.12.2017, Mladina, Parada, Tatovi podob, Zavod Emanat
27.02.2019, Mladina, Pregled sodobnega slovenskega plesa, Damjana Kolar
27.02.2019, MMC RTV SLO, Gibanica že devetič širi meje sodobno plesne umetnosti
27.02.2019, STA Misli, Začenja se 9. bienale slovenske sodobne plesne umentosti Gibanica
11.03.2019, Radio Študent, Teritorij teatra, Kako postati dober tat, Varja Hrvatin
11.03.2019, Koridor umetnosti, Gibanica 2019, Živa Kadunc
23.04.2019, Radio Študent, Sindikat odklonskih entitet, Varja Hrvatin
Julij 2019, Dialogi 5-6 2019, Zala Dobovšek: Pomembna afirmacija robnih scenskih praks
26.10.2019, Sigledal, Sklepni del 54. Festivala Borštnikovo srečanje
18.10.2019, Dnevnik, Sedem let Tatov podob: Resnica sveta je v njegovi parodiji, Zala Dobovšek
16.11.2019, Neodvisni, Delovanje v napetosti med formo in silo, Jasmina Šepetavc
24.12.2019, Delo, Oder in svet v katerem živimo, Pregled 2019, Nekaj gledaliških utrinkov letošnjega leta
16.09.2020, STA, Hiša kulture Celje v novo sezono s številnimi dogodki
21.08.2020, Tabačka kulturfabriek, MOVE FEST Košice/Technoburlesque | Image Snatchers (SI)
05.09.2020, MMC RTV, S korono smo se zavedli, da je na drugi strani nekaj, kar ni več tako stabilno, kot je bilo, Maja Kač
05.10.2020, Global, Ganz nove perforacije
06.10.2020, voxfeminae.net, Ganz nove perforacije 2020
06.10.2020, r plus, Ganz nove perforacije
09.10.2020, Zagreb portal, Ganz nove perforacije
19.11.2020, Dnevnik, Nataša Živković, plesalka in performerka: Plesalkino telo ni nemo, Maja Šučur
11.11.2020, plesnascena.hr, Ironijski odmak i gorka istina, Nikolina Odobašić
09.12.2020, veza.sigledal.org, Pismo ne samo moji performerki Maji Delak, Jedrt Lapuh Maležič
01.02.2021, Mladina, Tedenski napovednik kulturnih dogodkov, Damjana Kolar
01.02.2021, Radio Študent, Bzzzzzz...um, Aleš Rojc
19.02.2021, MMC RTV, Gledališke dvorane so namesto gledalcev zasedle kamere in mešalne mize
05.03.2021, Mladina, Portret, Maja Delak, Lara Paukovič
07.05.2021, Mladina, Parada
11.5.2021, o-sta, Tehnoburleska Tatovi podob
2.6.2021, Parada plesa, Na Špici, Tatovi podob
13.6.2021, Delo, Prestolnica bo teden dni mavrično obarvana
28.8.2021, Sigledal, Simpozij “malih umetnosti” bo pretresal in afirmiral sodobne uprizoritvene prakse
6.9.2021, mojaobčina.si, Potekal je 26. festival Cankarjada
11.9.2021, Dnevnik, Simpozij »malih umetnosti«: Mala šola nelagodja in užitka, Maja Šučur
20.10.2021, STA, Nova sezona Intimnega odra s tremi premierami in herojskim maratonom
20.10.2021, Si21, Intimni oder 2021
30.5.2022, Večer, Raznovrsten izbor slovenskih in tujih uprizoritev
22.3.2023, Dnevnik, Soočanje z družbo skozi smeh, ples in absurd, Tadeja Lukanc
09.01.2023, RTV SLO, ARS, Oder, Politična gesta, ironična distanca, naelektreno zavezništvo, Petra Tanko
Povezave
Technoburlesque: Image Snatchers / Tatovi podob, Feminalz in drugi tehnobacili blog
Facebook
Festival Mesto žensk, Vimeo, Tehnoburleska - Tatovi podob, 14.10.2014
Pretekli dogodki
- , Pritličje, Ljubljana, SI
- , Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, SI
- , IGLYO Birthday Bash, Grand Hotel Union, Ljubljana, SI
- , Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, SI
- , Roza_ZRC+ 24
- , Pride Parade / Parada ponosa, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Narodni dom Logatec, Logatec, SI
- , Podelitev nagrad Ženske o ženskah, Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, SI
- , Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, SI
- , 51. Ex Teatar Fest, Pančevo, RS
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI - RAZPRODANO / SOLD OUT
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI - RAZPRODANO / SOLD OUT
- , Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, SI
- , Intimni oder GT22, Moment, Maribor, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Cukrarna.bar, Ljubljana, SI
- , Galerija Cukrarna, Ljubljana, SI
- , Festival Borštnikovo srečanje, Narodni dom Maribor, SI
- , Klub Gromka, AKC Metelkova, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Cukrarna bar, Ljubljana, SI
- , Kulturni dom Medvode, SI
- , Cukrarna bar, Ljubljana, SI
- , Cukrarna bar, Ljubljana, SI
- , SMEEL, Ljubljana, SI
- , Simpozij »malih umetnosti«, SMEEL, Ljubljana, SI
- , 26. festival Cankarjada, Vrhnika, SI
- , Celjski dom - Mala dvorana, Celje, SI
- , Narodni dom, Dvorana generala Maistra, Maribor, SI
- , Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI
- , Parada ponosa, Ljubljana, SI
- , Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI in Pretok.tv
- , Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI in pretok.tv
- , Klub Cankarjev dom in https://tatovipodob.emanat.si
- , Ganz nove perforacije, Zagreb, HR
- , Trigger platforma, Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI
- , Move Fest 2020, Košice, SL
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , CoFestival, Kino Šiška, Ljubljana, SI
- , Borštnikovo srečanje, Narodni dom, Maribor, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Rdeči revirji, Mladinski center, Hrastnik, SI
- , Sindikat 2019, Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Sindikat 2018, Letni vrt, Gala Hala, Ljubljana, SI
- , Rdeči revirji, Mladinski center Hrastnik, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Novoletna zabava, SMEEL, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Sala Bastia del Castello di Torre, Pordenone, IT
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Deuje babe, Cerkno, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Drugo more, Rijeka, HR
- , II. gimnazija, Kulturni maraton 2016, Maribor, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , City of Women, Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Pritličje, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Pritličje, Ljubljana, SI
- , Drugajanje, Nagib na oder, Klub Narodnega doma, Maribor, SI
- , Drugajanje, Nagib na oder, Klub Narodnega doma, Maribor, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Mesto žensk / City of Women, Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Festival Mladi levi, Klub Gromka, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , 44. teden slovenske drame, Stolp Škrlovc, PG Kranj, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI
- , Klub Gromka, Ljubljana, SI