Tatovi podob predstavljajo: Življenja in smrti HPD-ja

2019

Tatovi podob predstavljajo: Življenja in smrti HPD-ja / Image Snatchers presents: The lives and deaths of HPD Foto / Photo: Nada Žgank

O predstavi

Dr. HPD: O lajšanju ADHD-ja
HPD se bliža štiridesetim. Kriza srednjih let je na obzorju.
Boji se, da se mu bo utrgalo, medtem ko lovi ravnotežje na tankem in ostrem robu med moralo in zloglasnostjo.
Zase pravi, da je mnoštvo, zato mu v iskanju lastne avtentičnosti vedno spodleti.
Je neodločna mucica, ki se ji je med mijavkanjem na vroči pločevinasti strehi končno posvetilo, da je pot v pekel tlakovana z dobrimi nameni.
Sovraži streho in sovraži pot…
Počuti se kot zajec, ki ga je oslepila bleščavost pobožnih želja.

Redni, modularni, presenetljivi, nikoli isti in predvsem umetniško-družabni večer Tatovi podob so v različnih oblikah sodelovanja vzpostavile_i sodelavke_i skupine The Feminalz. V procesu dela, ki ga je skupina začela razvijati leta 2013, avtorice_ji ambiciozno razmišljajo in raziskujejo »feministično-postdramsko-burlesko«. Z večerom tehnoburleske kontinuirano nastajajo novi umetniški prispevki, komentarji in sporočila, s katerimi neposredno nagovarjajo občinstvo in razvijajo tematske bloke, like ali zgodbe, ki se postopoma vzpostavljajo in odkrivajo gledalcem svoje bivanje

S serijo »Tatovi podob predstavljajo« člani_ce skupine podrobneje pogledajo v življenje enega od tehnoburlesknih likov. Po Urški Vohar (Matilda in njene žemljice, 2017) se bo v solo večeru kot drugi predstavil Loup Abramovici, ki nastopa pod umetniškim imenom HPD (Hormonal Pertubator in Decay / »Hormonski motilec v razkroju«).

Sodelavci

Koncept in izvedba: Loup Abramovici (HPD)
Soavtorstvo in izvedba: Nataša Živković, Ana Čigon
Kostumi: Urška Recer
Maska: Tina Prpar (Tinka Pobalinka)
Glasbena montaža: Luka Prinčič
Oblikovanje svetlobe in tehnično vodstvo: Peter Šanović
Fotografija: Nada Žgank
Video dokumentacija: Hana Vodeb
Prevodi: Katja Kosi
Izvršna produkcija: Sabina Potočki

Podpora

Produkcija: Emanat
V sodelovanju: Klub Gromka, AKC Metelkova mesto
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS in MOL - oddelek za kulturo
Posebna zahvala: Klub Tiffany, ŠKUC

Medijski odzivi

Kritike

»Tatovi podob, ki že leta nastajajo v produkciji zavoda Emanat, tako z dajanjem glasu nevidnemu, odrinjenemu in zatiranemu prevzemajo vlogo alternative oziroma subkulture, ki se upira standardizaciji umetniškega izražanja. Pri tem pa ves čas sporočajo, da njihova estetika ne predstavlja »hrbtne strani« siceršnje gledališke produkcije, temveč njeno vzporednost. (…)
Loup Abramovici v Tatovih nastopa pod umetniškim imenom HPD (Hormonal Pertubator in Decay / Hormonski motilec v razkroju), njegova tokratna stvaritev Življenja in smrti HPD pa se osredotoča na dve krovni dimenziji umiranja – prva je individualna, ki pa se že zajeda v kolektivno oziroma družbeno. Tematiko skrči na prepoznavni globalni kontekst, na politična razmerja v ZDA, sam pa prevzame vlogo prve dame Melanie, ki ji/mu asistirata dva teoretska škrata, Žižek in Peterson. Ana Čigon in Nataša Živković svoja lika imitatorsko že skoraj presežeta v preciznosti gestikulacije in vizualne podobe ter drobnih ciničnih nastavkih teoretskega mlatenja.(…)  Čeprav gre na prvi pogled za pikro posnemanje prve dame, postane igra postopoma pretresljiv prikaz njene tragične ujetosti v napore nenehnega igranja vloge. Izvrsten Abramovici z uprizarjanjem Melanie tako izvaja »nastop« na več ravneh; najprej v osebnem odnosu do nje, nato v sklopu fiktivnega lika in navsezadnje v razmerju ponotranjene igre, ki jo resnična Melania izvaja v odnosu do sveta. (…) Vsaki točki sledi njena nenadna in nenadejana smrt, po kateri sunkoma vstane in nadaljuje začrtano pot. Smrt, ki se zgodi zaradi stvarnih razlogov, je torej simbolna, v bistvu komična in neverjetno povedna v ideji o nesmrtnosti neke ideologije. Ki je tudi religiozna – že naslednji hip se Abramovici namreč spremeni v Kristusa na križu, spet znova ponavljajoče umirajočega in časovno fluidnega. Čas je, kot sklene izvajalec, svoboda in tesnoba, merljiv in neulovljiv. Čas je kot ureditev sveta nujen, a nikogaršnji.«

18. 10.2019, Dnevnik, Sedem let Tatov podob: Resnica sveta je v njegovi parodiji, Zala Dobovšek

16.11.2019, Neodvisni, Delovanje v napetosti med formo in silo, Jasmina Šepetavc
31.12.2019. Dnevnik, TOP 2019, Ocene kritikov

Napovedi

16.10.2019, STA Misli, Tatovi podob tokrat o življenju in smrti HPD-ja
16.10.2019, Veza Sigledal, Tatovi podob tokrat o življenju in smrti HPD-ja
16.10.2019, Spol.si, Napovednica, Tatovi podob predstavljajo: Življenja in smrti HPD-ja
22.10.2019, Radio Študent, Bojkotiran tork, Aleš Rojc
26.8.2020, Velencanj.si, Distrocija podob

Intervju

8.11.2019, Dnevnik, Loup Abramovici, plesalec in performer: Raje imam okoliščine, ki me silijo v ranljivost, Maja Šučur
26.8.2020, Kuniintervju, Loup Abramovici – Tatovi podob

Pretekli dogodki

  1. , Sindikat odklonskih entitet, Klub Gromka, Ljubljana, SI
  2. , Festival mladih kultur Kunigunda, Velenje, SI
  3. , Klub Gromka, Ljubljana, SI
  4. , Nagib, Moment in Vilinsko mesto, Maribor, SI
  5. , Klub Gromka, Ljubljana, SI
  6. , Klub Gromka, Ljubljana, SI
  7. , Klub Gromka, Ljubljana, SI
  8. , Klub Gromka, Ljubljana, SI
  9. , Klub Gromka, Ljubljana, SI
  10. , Klub Gromka, Ljubljana, SI

SLIKE

VIDEO

DOKUMENTI