Naplavljeni kit se je ponovno znašel na teh tleh, pretežek, da bi se premaknil. Vrača se od daleč, nikoli pa ga še nisem videla tako poblizu. Velika žival, res ogromna. Ne morem ga vrnit v vodo, še vedno leži. Po dolgem plavanju tu najde svoj prvi konec. Še vedno se to veliko telo razvija naprej, vsa nova življenja, ki se začenjajo v njem, ves razkroj, ves ta razkroj ...
Kit na odru je ples dveh oseb, ki se na odru soočata z utrujenostjo, pomanjkanjem energij, in tej nezadostnosti pripišeta zadostnost. Iščeta radikalno pomirjenost, kako povsem sprejeti neproduktivno, mogoče nenormativno telo. Raziskujeta, kako spoznati vsako telo kot popolno. Kako telo in um želita in potrebujeta ples. Absolutnih odgovorov mogoče ni, pogosto se zdi, da tudi časa za njihovo iskanje ni, ampak kit na odru je velik in nepremičen, torej ga je smiselno spoznati.
Predstava je nastala v okviru raziskave Nenormativni pozitivi, ki se deli na proces razvijanja in deljenja emancipatorne umetniške telesne prakse z osebami, ki jim to ponavadi ni dostopno, s tem pa predstavlja priložnost bližnjega srečanja in poglobljene komunikacije; in na koreografski proces. V performativnem kontekstu se plesalki srečata v teh praksah, znotraj katerih si delita prostor, upravljata lastni telesi in razdeljujeta odnos do časa, rezultat je plesno delo Kit na odru.
Sodelavci
Zasnova, koreografija: Neža Kokalj
Izvedba: Zsófia Fekete, Neža Kokalj, Stefan Raschbacher
Avtorska glasba: Stefan Raschbacher
Oblikovanje svetlobe: Veronika Hana Grubič
Kostumografija: Brina Vidic/BRENCHA
Dramaturško svetovanje: Paulina Rewucka, Maša Radi Buh
Grafično oblikovanje: Špela Drašlar
Pedagoško raziskovanje ob predstavi: Neža Kokalj, Zsófia Fekete
Promocijska fotografija: Uwe Hochhauser
Foto dokumentacija: Nada Žgank
Video dokumentacija: Petra Hrovatin
Izvršna produkcija: Sabrina Železnik
Podpora
Produkcija: Emanat
Soorganizacija: Center kulture Španski borci
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana
Kritike in medijski odzivi
"V predstavi je zaznati torej predvsem preučevanje doživljanja časovnosti glede na naša različna pričakovanja. Naš službeni čas je večinoma točno določen, nenazadnje nas tudi gledališki listi vnaprej opozorijo o trajanju predstave, da ne začnemo mencati, čim nam postane malo dolgčas. Oh, kako grozovito, da bi morali mirovati več kot dve uri...."
26.09.2024, Radio Študent, Brina Jerko, Počivaj v miru
30.9.2024, Sigledal, Jaka Bombač, Tisoč kilogramov lahkotnosti
Pretekli dogodki
- , Cankarjev dom, Ljubljana, SI
- , Center kulture Španski borci, Ljubljana, SI
- , Center kulture Španski borci, Ljubljana, SI