O PREDSTAVI
Galerija mrtvih žensk izhaja iz besedila nemškega dramatika Heinerja Müllerja Stroj Hamlet, in sicer fizično omejenega telesa. Telo nastopajočega je fizično omejeno in tako prinese določen razpad v psihologiji dramskega lika in napetosti njegovih akcij. Vzpostavi razdaljo, v določenih točkah podobno Brechtovemu potujitvenemu učinku, ustvari razpoko, iz katere lahko izhajata ironija in humor.
Eno od vprašanj, ki se jih bo dotaknila predstava, je večno vprašanje o ljubezni kot eni izmed najbolj tankočutnih tem: kako o njej spregovoriti komično, ne da bi postala vsakdanja, kako se sublimno, eterično, abstraktno meša z bizarnim, obskurnim in grotesknim.
Galerija mrtvih žensk je odrska postavitev, ki v dialogu z besedilom Hamletmachine H. Müllerja izpostavlja vprašanje trojstva fikcija-teror-politika in na ravni forme preiskuje možnosti človeškega odziva nanj. Galerija mrtvih žensk je rezultat dela, ki je potekalo v AGON-R (Raziskava) programu v letih 2004/05.
SODELAVCI
Avtorstvo: Maja Delak & Mala Kline
Zamisel: Mala Kline
Koreografija: Maja Delak
Ustvarjalci in izvajalci: Maja Delak, Leja Jurišić, Matej Kejžar, Mala Kline, Jelena Rusjan, Milan Tomášik, Irena Tomažin
Dramaturgija: Anja Golob
Zvočna kompozicija: Hanna Preuss
Mojster zvoka: Felix Andriessens
Songi: The Chweger
Oblikovanje svetlobe: Jaka Šimenc
Mojster luči: Zoran Grabarac
Kostumografija: Vesna Črnelič
Oblikovanje: Mauricio Ferlin
Izvršna producentka: Jana Wilcoxen
PODPORA
Produkcija: Zavod EN-KNAPKoprodukcija: Cankarjev dom
Post-produkcija: Emanat
Finančna podpora predstave: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana, program Evropske unije Kultura 2000
KRITIKE
Prostorska in zvočna ureditev predstave vseskozi rušita mejo med prej in zdaj, med tu in tam, med sistemom in človekom. To je uprizoritev o nezmožnosti besede, jezika in telesa, ki težko laže, vsekakor pa ne bo zlahka padla v pozabo.
Jedrt J. Furlan, Dnevnik, 14.09.2005
Na premišljenem in večinoma diskretno osvetljenem, temačnem prizorišču, ki ga naseljuje prav tako mrakobna elektronska zvočnost, se v prvem delu pet plesalk in plesalca postavlja v statične poze z rokami prekrižanimi na prsih, in se z discipliniranimi, negibnimi telesi uklanja dekorativni zahtevi pogleda drugega. V nadaljevanju se plesalčevo telo začne nalamljati in razpadati v gibalno in glasovno neatikuliran kaos, ki se v nadaljevanju poskuša disciplinirati.
Mojca Kumerdej, Delo, 14.09.2005
Nasprotje med utirjenim in izstopajočim še razsežneje podaja koreografija. Sedmerica plesalcev izvede v skrbno razdeljene dele strukturirano predstavo zelo natančno tudi zato, da bi poudarila delovanje in omejenost človeškega mehanizma.
Ana Perne, Polet, 15.09.2005
Avtorici Galerije mrtvih žensk, Maja Delak in Mala Kline, sta se s svojim novim projektom še enkrat potrdili kot ustvarjalno zanimiv in poglobljen tandem sodobne plesne scene.
Daliborka Podboj, Večer, 07.07.2005
Predstava kao proces istaživanja, Glas Istre, Bojana Ć. Juraga, 8.4.2006
Neuobičajeno živahna večer u pulskom kazalištu, Glas Istre, Bojana Ć. Juraga, 10.4.2006
POVEZAVE
Pretekli dogodki
- , SNG Nova Gorica, JSKD OI Nova Gorica, SI
- , Performa 2006, MKC Maribor, SI
- , INK, Pula, HR
- , Cankarjev dom, Ljubljana, SI
- , Cankarjev dom, Ljubljana, SI
- , Cankarjev dom, Ljubljana, SI
- , Cankarjev dom, Ljubljana, SI
- , MovimientinTempio2006, Caranas 108, Cagliari, Sardegnia, IT
- , Tacheles, Berlin, DE
- , Cankarjev dom, Ljubljana, SI
- , Cankarjev dom, Ljubljana, SI
- , Cankarjev dom, Ljubljana, SI
- , Inteatro Polverigi, IT
- , Cankarjev dom, Ljubljana