Maja Delak: Izrekanja (po besedilu J. Tannahilla)

2025

Izrekanja (besedilo / text by: Jordan Tannahill, koreografija, režija / choreography, direction by Maja Delak) Oblikovanje / Design: Mauricio Ferlin

Prihajajoči dogodki

  1. , Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI
  2. , Projektna soba SCCA, Ljubljana, SI
  3. , Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI

Opis

Vedno se poslavljamo, vse bivanje je (ne)zaveden proces poslavljanja. Zapuščamo vloge, ki smo jih igrali, izzive, ki so nam bili pomembni. Kot posamezniki se v valovanju spreminjanja za kratke trenutke nekje ustavimo in potem nas spet nese dalje. Kot človeštvo se trenutno poslavljamo še od ene plasti humanosti, od sveta in načina življenja, kot smo ga poznali, in se razkrivamo v grozljivi praznini, kjer smo zelo sami.
 

»To je to« je prvi izrek markantnega Jordana Tannahilla v dramskem besedilu Izrekanja, ki ga je leta 2018 med letalsko vožnjo spisal skorajda v šusu. Enfant terrible kanadskega gledališča, ki je s svojim performativnim in literarnim delom močno zarezal v kanadsko kulturno krajino, se v uprizoritvi Maje Delak slovenskemu občinstvu predstavlja prvič. Slovenski krst se osmišlja ob njegovem čustveno najbolj nabitem besedilu, v formi najbolj zakodiranem, na videz popolnoma odprtem formatu, ki vsakič znova zahteva snovanje novega asociativnega polja, tako od nastopajočih kot tudi od občinstva.

Oda življenju, arhiv bežnih trenutkov, se razvija kot lirični popis banalnega in vsakdanjega – vsaka podrobnost je prežeta s tihim pomenom, prepletena z nostalgijo, spominom in neizrekljivo lepoto vsakdana. V središču zasidrana, a odsotna navzočnost ljubljene osebe, ki postane živa metafora za dom, za pripadnost, za iskanje ukoreninjenosti v svetu. Dom ni več le fizični prostor ali objem družine, temveč postane splošni simbol varnosti, ljubezni. »Kje je moj dom« v besedilu odzvanja kot zaklinjanje, prošnja, žalostinka. Tannahill svojega junaka v surovem čustvenem izkopavanju razdrobi na pet enakih delov in ga raztrese po razbitinah lastnih spominov, protislovij in žalovanja.

Uprizoritev Maje Delak se snuje kot gibalna kompozicija, utelešenje prostora žalovanja, ki brezkompromisno naseljuje pet nastopajočih, zdaj v gibu, zdaj v besedi. Njihova telesa postanejo plovila spomina, žalovanja. Vsaka gesta, vsaka izrečena beseda deluje kot nekakšna invazija v neizprosnost izgube, tako osebne kot univerzalne. Postavitev ne išče rešitev ali trdno zakodiranih koreografskih elementov, temveč vztraja v prostoru odsotnosti, s tem pa tudi odprtosti, ki sega po tistem, kar je že izginilo. Beseda prekinja gib in gib prekinja besedo – kot odmev v prazni sobi, kot odmev neizrečenega.

To je vse, kar je možno v času, ki nama je ostal.

______________________________________

Vstopnice: 12 € / 8 € (dijakinje_, študentke_, upokojenke_) / 4 € (SVŠGUGL, AGRFT, članice_ DSPS, DGKTS): https://tix.emanat.si/
Za vstopnice s popustom so možne le rezervacije na info@emanat.si ali info@bunker.si.
 

Sodelavci

Avtor besedila: Jordan Tannahill
Prevod: Pino Pograjc

Koreografija in režija: Maja Delak
Zasedba: Nataša Živković, Mark Jacob Cavazza, Staša Popovič, Leon Marič, Loup Abramovici
Programiranje, oblikovanje zvoka in glasba: Luka Prinčič
Scenografija: Urša Vidic
Dramaturgija: Benjamin Zajc
Lektura: Tjaša Pirnar
Oblikovanje svetlobe: Janko Oven
Kostumografija: Andrej Vrhovnik
Grafično oblikovanje: Mauricio Ferlin
Programiranje Raspberry Pi: Jurij Podgoršek
Foto dokumentacija: Nada Žgank
Video dokumentacija: Vid Hajnšek
Izvršna produkcija in organizacija: Maja Delak, Tamara Pepelnik

Podpora

Produkcija: Emanat
Koprodukcija: Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
Partner: Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana
Finančna podpora: Mestna občina Ljubljana, Ministrstvo za kulturo RS

Zahvala: Lutkovno gledališče Ljubljana, Maruša Freya Voglar, Anja Bornšek, Jana Jevtović, Žarko Prinčič, Samo Kovač, www.1240.si

Predstava Izrekanja je bila v režiji Jordana Tannahilla premierno uprizorjena leta 2018 v okviru Canadian Stage iz Toronta v Kanadi. Slovenska uprizoritev je nastala z dovoljenjem Playwright and Marquis Literary (Colin Rivers) www.MQlit.ca.

Nagrade

Nagrado ZLATA STRELA za izstopajoč dogodek prejme USTVARJALNA EKIPA predstave IZREKANJA
Stara mestna elektrarna, sezona 2024/2025

Izrekanja zaznamujejo natančnost, premišljenost in profesionalnost izvedbe na vseh ravneh ustvarjalnega procesa. Pri tem je nezmotljiv preplet koreografije in režije Maje Delak, ki ohranja jasnost med enim in drugim področjem, a obenem v soobstoju tudi harmonijo in medsebojno opomenjenje enega in drugega uprizoritvenega jezika, ne da bi pri tem ustvarjalci, predvsem pa koreografinja in režiserka, zašli v naivnost za vsakim gibom, premikom v prostoru ali izgovorjeno besedo je mogoče slutiti neulovljiv in kompleksen sentiment prepletenosti obžalovanja, ljubezni in lepote, ki napolnjuje žalovanje oziroma minevanje, morda navsezadnje sentiment tega, kar ostane. Preplet koreografije in režije se tako kaže kot svojstven in svež pristop k uprizarjanju besedil ne le v Stari mestni elektrarni, temveč tudi na širši slovenski sceni. Do potankosti premišljen in slogovno izčiščen (na odru ni ničesar odvečnega, ne v govoru ne v gibu) uprizoritveni koncept od vseh vpletenih terja popolno koncentracijo. Odločitev Maje Delak za zasedbo, sestavljeno iz plesalk_cev in igralk_cev, ki na odru izvajajo enake naloge in s tem brišejo meje med enim in drugim uprizoritvenim aparatom, je dobrodošla v našem prostoru, kjer so uprizoritveni registri znotraj mešanih zasedb pogostokrat še vedno razdeljeni glede na profesijo posameznikov, ne da bi posameznicam_ kom ponudili izziv naseljevanja drugih zvrsti. V uprizoritvi Izrekanja pa celotna zasedba skupaj stopa na področja ustvarjanja, ki posameznicam_kom niso matična, a jih kljub temu pogumno in vešče naselijo bodisi v besedi ali gibu. Še posebej izstopa Nataša Živković, ki s suvereno in mirno prezenco zavzame oder Stare mestne elektrarne ter tako besedam kot gibom sledi v natančni in jasni izvedbi. Opozoriti velja tudi na scenografijo Urše Vidic, ki kljub realističnosti v Stari mestni elektrarni deluje organsko in podpira občutja, posredovana prek besedila, ter dramaturgijo predstave.
- 28. 8. 2025, Bunker, Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, strokovna komisija: Mateja Bučar, Klara Drnovšek Solina, Špela Kopitar, Katarina Stegnar in Benjamin Zajc


Kritike

15.07.2025, Radio Študent, To je to, recenzija predstave Izrekanja, Lara Nia Matos
08.08.2025, Aplavz, Vzvratna beležka iz elektrarne (od junija do aprila 2025), Jaka Bombač
26.08.2025, SiGledal, Disjunkcija med imenovanjem in gibanjem kot zareza izgube, Jaka Bombač

Medijski odzivi

19.06.2025, RTV SLO Kultura, Predstava Izrekanja Maje Delak v Stari mestni elektrarni
19.06.2025, RTV SLO ARS - Svet kulture, Nov muzej slovenskega jezika in knjige v Štanjelu, Anamarija Štukelj Cusma
19.06.2025, RTV SLO MMC, "To je vse, kar je možno v času, ki nama je ostal": Maja Delak z Izrekanji utelesi prostor žalovanja, Andrej Pervanje
19.06.2025, SiGledal, V Stari mestni elektrarni Izrekanja koreografke in režiserke Maje Delak
19.06.2025, SiGledal, Izrekanja
19.06.2025, STA, V Stari mestni elektrarni Izrekanja koreografke in režiserke Maje Delak
19.06.2025, SI21, Maja Delak: Izrekanja (po besedilu J. Tannahilla)
19.06.2025, Telex.si, Maja Delak: Izrekanja (po besedilu J. Tannahilla)
20.06.2025, Kulturnik, Novice
21.08.2025, Delo, Izguba kot poriv ustvarjalnosti, Benjamin Zajc
28.08.2025, RTV SLO MMC, V Stari elektrarni podelili zlate strele za najboljše projekte, mag. Maja Kač
29.08.2025, Dnevnik, Ples kot discplina in kot ogenj, Tanja Lesničar Pučko
23.10.2025, Aplavz.art, Zlate strele v sezoni 2024/25

Pretekli dogodki

  1. , Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI
  2. , Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI

SLIKE

VIDEO

DOKUMENTI