Prihajajoči dogodki
- , ICLC 2025, LAUT, Barcelona, ES
- , Fictive Archive Investigations, Society of Arts, Valletta, MT
- , TABOO - TRANSGRESSION - TRANSCENDENCE, Kino Šiška, Ljubljana, SI
predstavitve dela v nastajanju:
- 03.04. na festivalu TRESK, OSMO/ZA, Ljubljana, SI
- 05.04. na Mülheimer Nacht, Künstwerk, Köln, DE
premiera:
- 31.05. na ICLC 2025, LAUT, Barcelona, ES
Luka Prinčič nastopa tudi pod imenom Prince Lucija.
trans.fail je avdio-vizualni konceptualni in umetniški okvir: naglitchan hibridni performans, ki uporablja vnaprej posnete in v realnem času programirane avdio-vizualne elemente in besedilo, ki skupaj tvorijo pogosto besno in kaotično mrežo podatkov, podob in hrupa. Podatke in transfiguracijo črpa iz številnih virov: medijske prenasičenosti, doma izdelane programske opreme, zvočnih raziskovanj in vizualnih algoritmov, hekerskih intervencij, glitchinga ter številnih tematskih interesov v ozadju: slovansko-romskega mit-futurizma, fluidnosti spolov, imperializma, medijskih teorij, prakse in umetniške kritike digitalnega kapitalizma.
Gre za digitalno umetniško raziskavo o uspehih in neuspehih medijev/spola. Kako je spol mogoče videti, uporabiti in/ali uresničiti kot medij za nomadsko misel in kako so sodobni digitalni mediji spolno zaznamovani v svojem videzu in/ali algoritemskem zaledju? Zgodovinsko gledano je spol večinoma utelešena izkušnja, običajno povezana s fizičnim telesom. V tem okviru so digitalni mediji uporabljeni kot izziv tej predpostavki. Fluidnost spola se na splošno dojema kot napaka, napaka v sistemu, medtem ko utelešeno izražanje v živo prek performansa še vedno spodbuja nove in neodkrite perspektive.
/combodagen je nadaljnja komplikacija obstoječega konceptualnega okvira z vprašanji o skupnosti, telesu in akciji v živem programiranju a/v performansa. Morda je v tem kontekstu uporaben pojem aktivacije „povratne zanke med živim izvajalcem in strojem, med živim in mediatiziranim, ki vzpostavlja parametre za modifikacijo v živo, kjer tako človek kot računalnik urejata isti scenarij“ (iz „Livecoding - a user's manual“, kjer avtorji razmišljajo o Fischer-Lichtejevih trditvah o „razveljavitvi povratne zanke v mediatizirani predstavi“). Drug vpliven teoretski navdih je zamisel Donne J. Haraway o sympoiesis ali „ustvarjanju z“ v nasprotju z autopoiesis ali samoustvarjanjem. V projektu „/combodagen“ je vloga samoorganizirane skupnosti avtonomnih agentov v decentraliziranem in federiranem omrežju ključna in bistvena za „živost“ živega kodiranja kot umetniške oblike.
Sodelavci
programiranje, glasba, video: Luka Prinčič
Podpora
Produkcija: Emanat
Pretekli dogodki
- , Mülheimer Nacht, Künstwerk, Köln, DE
- , TRESK, OSMO/ZA, Ljubljana, SI