Pogovor št. 15: Tanja Zgonc & Magdalena Germek

06.06.2017
o avtorski metodologiji, kot tudi o sistematiki, ki jo je Tanja Zgonc razvila za potrebe priprave telesa, psihe in duha za predstavo

Pogovor št. 15 / Talk no. 15: Tanja Zgonc & Magdalena Germek foto/photo by: Nada Žgank

Opis

Dih misli

Začnimo z najtežjim vprašanjem: kaj je butoh? – Zame to ni najtežje vprašanje, prej bi rekla, da je najlažje. Butoh je butoh. - Pogovor s Tanjo Zgonc

Butoh je umetniško gibanje, ki je nastalo v 50-ih letih 20. stoletja na Japonskem in je bil del zelo radikalnega povojnega gibanja, ki se je borilo proti prevladi tradicije v umetnosti in proti družbenim tabujem. V 80-ih se je butoh razširil v Ameriko in Evropo, v Sloveniji pa se je pojavil na začetku 90-ih s pionirskim delom butoistke Tanje Zgonc. Pomena tavtologije iz uvodnega navedka, butoh je butoh, se bomo v pogovoru lotili iz vidika avtoričine 28-letne izkušnje kot koreografinje, plesalke in pedagoginje. Za razliko od miselnosti, ki izhaja iz dualizma duha in telesa, butoh ponuja umetniško prakso, ki v telesu vidi misel. Tisto, kar butoh prinaša, je predvsem tveganje o lastnemu neuspehu. Če se namreč ne izteče v zlom samoodtujene kodificiranosti gledalca, ples – ki želi biti butoh – spodleti. V pogovoru s Tanjo Zgonc se bomo preko beleženja koreografskih praks ene najprepoznavnejših  slovenskih avtoric sodobnega plesa dotaknili tudi subtilnih relacij med butohom in plesom. 

Življenjepisa

Tanja Zgonc je kot koreografinja in plesalka že več kot trideset let dejavna in priznana na svetovni in slovenski plesni sceni. Pripravila je dvaindvajset avtorskih predstav in prejela številne nagrade: jugoslovanska alternativana igralka (1989), Zlata ptica (1992), Zlata paličica (1994), nagrado Prešernovega sklada (2002) za predstavo Kagami odsev in nagrado Povodni mož, za najboljšo predstavo po izboru kritikov (2002), za predstavo Koora.
 Plesala je v uspešnih predstavah Plesnega Teatra Ljubljana in sodelovala je s številnimi priznanimi režiserji v Sloveniji in tujini ter postavila koreografije/odrski gib v preko sto gledaliških predstavah. Leta 2002 je bila na AGRFT v Ljubljani izvoljena v naziv Doc. , leta 2007 v naziv Izr. prof. in leta 2012 v naziv Red. prof. za področje  plesne in gibne izraznosti. Z butom se je seznanila pred 28 leti, ko je postala članica v Koelnu ustanovljene Ko Murobuschijeve skupine International Butoh Dance Company. Kasneje je sodelovala tudi s skupinama In-Out (Nemčija) in Su-En Butoh (Švedska). V japonskem butu se je izpopolnjevala pri vodilnih mojstrih kot so: Kazuo Ohno, Yoshito Ohno, Ko Murobuschi, , Carlotta Ikeda in Tadashi Endo.
Tanja Zgonc je koreografinja butohistka, ki je s preobrazbo različnih plesnih tehnik in gibalnih metod z metodologijo buta razvila lastno sistematiko in avtorski princip giba, predvsem hrbta. Zadnja leta kot vodilna predavateljica vodi delavnice po metodi butoh v svojem specifičnem jeziku  v Evropi, ZDA in tudi na Japonskem. 

Magdalena Germek je diplomirala filozofijo na Filozofski fakulteti v Novem Sadu. V Ljubljani dela doktorat iz filozofije na Podiplomski šoli ZRC SAZU. Izhajajoč iz ontologije, raziskuje notranjo logiko same manifestacije in zunanjo manifestacijo logike kot take. Poleg tega je tudi udeleženka 1. letnika na Šoli za kuratorske prakse in kritiško pisanje Svet umetnosti. Sodeluje s številnimi umetniki iz vizualne, gledališke, plesne in literarne umetniške prakse.

 

Pretekli dogodki

  1. , Pritličje, Ljubljana, SI

SLIKE