Fizični uvod

20.05.2018
razpiranje pred-performativnega prostora v participatorno-izkustveni prostor

Physical Introduction

Opis

Fizični uvod (Physical Introduction) je format, ki je namenjen občinstvu, ne glede na posameznikovo plesno predznanje. Udeležencem ponuja možnost, da z lastnim telesom izkusijo specifične koreografske ideje, estetske preference in predvsem »fizikalnosti«, ki jih različne predstave izpostavljajo. Namen formata je razpiranje pred-performativnega prostora v participatorno-izkustveni prostor, v katerem se lahko udeleženci seznanijo z mnogoterimi senzoričnimi vtisi.

45-minutna vodena fizična raziskava, ki poteka pred ogledom predstave, udeležencem ponudi možnost, da se z gibom najprej povežejo z lastnim telesom in tako s predstavo vzpostavijo dodatni zaznavni stik. Format si prizadeva raziskati načine, kako se kot gledalci lahko pripravimo na ogled predstave, pri tem pa se osredotoča na izostritev čutov in kinestetskega samozavedanja, s čimer v gledalcu doseže poglobljeno rezoniranje s plešočimi telesi na odru.

Ogrevanje zajema iz širokega nabora strategij za zavedanje telesa in prostora, improvizacijskih nalog ter drugih orodij, ki so specifična glede na vsebine določene predstave.

Namen tovrstnega formata ne leži v reproduciranju koreografskega materiala oziroma posameznih prizorov iz predstav, temveč v raziskovanju specifik telesne postavitve, gibalnih principov, konceptualnih izhodišč, odnosa do prostora in časa in/ali emocionalnih atmosfer, s čimer se poskuša približati telesnim stanjem plešočega telesa v specifičnih kontekstih posameznih del.

To obliko gledališkega izobraževanja je zasnoval prof. Ingo Diehl na magistrskem programu Sodobnega plesnega izobraževanja (MA CoDE) HfMDK Frankfurt v sodelovanju s študenti in je od takrat na voljo v različnih gledališčih in festivalih. Anja Bornšek je od leta 2014 prispevala bogate izkušnje pri podajanju in razvoju formata.

Biografija

Anja Bornšek je plesalka, performerka, koreografinja in pedagoginja. Iz sodobnega plesa je diplomirala na salzburški akademiji za ples SEAD, magistrski študij plesne pedagogike je končala na frankfurtski Univerzi HfMDK, pridobila pa je tudi naziv pedagoginje s področja gibanja in somatike po metodi Body-Mind Centering. Je prejemnica umetniške štipendije Ministrstva za kulturo RS in nemške štipendije Studienstiftung des Deutchen Volkes. Njeno umetniško kot tudi pedagoško delo se napaja iz izkušenj, ki jih je pridobila v več kot desetih letih dela na področjih somatskih študij in performativnih metodologij, kjer se osredotoča na utelešenost, zaznavo, telesna stanja, delo s podobjem ter na njihov komunikativni potencial v kontekstu odrske situacije. V zadnjih letih je sodelovala s koreografi, kot so Begum Erciyas, Joao da Silva, Matej Kejžar, Snježana Premuš, Jana Menger, Mala Kline, Matija Ferlin in Maayan Danoch, kot koreografinja pa je sodelovala z gledaliških režiserjem Sebastijanom Horvatom. Poučuje na Akademiji za ples v Ljubljani, Akademiji za ples v Zagrebu, na magistrskem programu pedagogika sodobnega plesa na HfMDK v Frankfurtu, v Tanzhaus nrw, itd. V času magistrskega študija v Frankfurtu se je vključila v pedagoško-umetniški projekt »Physical Introduction«, ki ga je zasnoval Prof. Ingo Diehl. V preteklih štirih letih se intenzivno posveča razvijanju tega formata v smeri iskanja utelešenih načinov gledanja in vzpostavljanja prostora za participatorno izkušnjo gledalca, v katerem odnos med občinstvom in predstavo temelji v fizičnem. Format »Physical Introduction« je samostojno predstavila ob številnih priložnostih in na institucijah, kot so Tanz im August, Konzerthaus Berlin, Saarländische Staatstheater in HfMDK Frankfurt, ter sodelovala pri izvedbi delavnic v GothenburgOperans Danskompani, Tanzhaus nrw in Bremerhaven/Tanzland Kooperation. Zadnja tri leta in pol redno vodi delavnice “Physical Introduction” v Tanzhaus nrw.

 

Pretekli dogodki

  1. , SVŠGL, Plesni in gledališki center, Ljubljana, SI
  2. , PGC, SVŠGL, Ljubljana, SI

SLIKE