Jou Serra Forasté in Urša Sekirnik: Fent cua / Medtem ko smo čakali

2020

Jou Serra Forasté in Urša Sekirnik: Fent cua / Medtem ko smo čakali / While waiting Foto / Photo: Nora Baylach

Opis

Fent cua / Medtem ko smo čakali je nov projekt Urše Sekirnik in Jou Serra, participatorna predstava, ki navdih črpa iz različnih vidikov čakanja v vrsti in v središče raziskave postavlja izkušnjo občinstva.

Čakanje v vrsti - prisilna pavza v našem vsakdanu. Vmesni čas, ne-čas, na prvi pogled banalno dejanje, ki naše telo postavi v posebno stanje, nas prisili, da se ustavimo in čakamo, in nas postavlja v razmerja moči ali ranljivosti, odvisno od konteksta in namena čakanja v vrsti.

Na prvi pogled se čakanje v vrsti zdi kot nadležno vsakodnevno dejanje, vendar pa se že po kratkem razmisleku kmalu začne razkrivati njegova kompleksnost. Čakanje v vrsti se zdi precej nepomembno - vsi v določenem trenutku, celo večkrat na dan, čakamo. Običajno na nekaj banalnega, ko čakamo pri blagajni, v prometnem zamašku, na pošti, in se redko ustavimo in relativiziramo to čakanje, ki za mnogo ljudi ni prav nič banalno, saj čakamo lahko tudi na pomembno operacijo, vizum, prečkanje meje… Več kot očitno je torej, da to vsakodnevno dejanje odpira številne pomembne teme, kot so družbeni status, ksenofobija, birokracija, spol, izvor in različne vrste diskriminacije, ki jih želi projekt nasloviti.

V naših (pre)zaposlenih življenjih je čakanje v vrsti ovira. Ni v skladu z ritmom naše družbe, v kateri želimo vedno biti postreženi prvi, čim hitreje priti do cilja, vse doseči kar najhitreje. Čakanje ustvarja tesnobo in poruši naš individualistični pristop do življenja. Prisili nas, da se ustavimo. Vendar, bi lahko namesto, da ta prisilni premor doživljamo kot nevšečnost, gledali nanj drugače? Bi ga lahko smatrali ne kot izgubljen čas, zapravljen v pričakovanju nečesa, kar želimo doseči, dobiti, kupiti, ampak kot pridobljen čas, čas, ki nam je podarjen?

Z izpostavljanjem omenjenih tem torej projekt Fent Cua / Medtem ko smo čakali odpira prostor in daje čas za razmislek o različnih vidikih čakanja in čakanja v vrsti.

Tehnično poročilo >>

Preživetveni paket za čakanje v vrsti

V okviru raziskovanja sta avtorici razvili tudi Preživetveni paket za čakanje v vrsti.

Paket vsebuje knjižico, avdio materiale in majhno presenečenje, s katerimi si lahko krajšate neskončno mučno čakanje. Da bo resnično služil svojemu namenu, predlagata, da ga vzamete s sabo naslednjič, ko pričakujete, da boste čakali na primer na banki, pošti ali pri zobozdravniku.

Paket lahko naročite preko naše spletne strani ali info@emanat.si. Po prejemu plačila vam bomo paket dostavili. Lahko ga naročite tudi kot darilo in ga pošljemo po pošti želenemu naslovniku. Podarite ga sebi ali vsem, za katere veste, da jim je čakanje v vrsti še posebej nadležno.

 

 

 

 

 

Prevzem/dostava
osebni prevzemdostava na naslov

 

 

 

Sodelavci

Koncept in izvedba: Jou Serra Forasté in Urša Sekirnik
Avtorstvo: Jou Serra Forasté, Urša Sekirnik, Carlota Grau Bagès
Dramaturgija: Carlota Grau Bagès
Oblikovanje prostora: Mercè Lucchetti
Glasba: Joan Cot Ros
Tehnično vodstvo: Sergio Roca Saiz
Tehnična podpora: Janko Oven
Kostumografija: Urša Sekirnik
Promo fotografija in video: Nora Baylach
Foto dokumentacija: Nada Žgank
Grafično oblikovanje: Špela Drašlar
Izvršna produkcija: Sabrina Železnik

Podpora

Produkcija: Emanat
Koprodukcija: Antic Teatre, Espai de creació, Barcelona
l’Estruch - Espai de creació de les arts en viu, Sabadell
Festival Escena Poblenou, Barcelona
Partnerji: KUD NUM; Bunker / Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana; Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana; Associació cultural La Visiva, Barcelona; La Poderosa, Barcelona; JSKD - Javni sklad za kulturne dejavnosti
Finančna podpora: Mestna občina Ljubljana in Ministrstvo za kulturo RS

Medijski odzivi

Kritike

26.1.2021, La Vanguardia, ¿Quién es el último?, Núria Escur

Preživetveni paket ni zasnovan zgolj kot kontemplacija o možnih načinih ‘(u)porabe’ časa v čakalnih vrstah, temveč pričakuje neke vrste izmenjavo izkušenj s čakanjem. Gre za intimni, neslišni dialog med ustvarjalkami in uporabnikom paketa, ki morebiti ostaja javnosti neviden in skrit, a vsekakor prisoten ob rokovanju in uporabi paketa...
...Pa kljub vsemu, če se vrnem k Preživetvenemu paketu, velja ponovno izpostaviti, da je uspelo ustvarjalkam dokazati, da koreografom in koreografinjam ter drugim avtorjem in avtoricam ni treba za vsako ceno posegati po prenosu svojih izvedb na spletu. Ni jim treba prikazati mediatizirane podobe, ki izkušnje splošči. Posredovanje prepostih ali bolj kompleksnih koreografskih ali izvedbenih nalog v obliki zapisa in nalog zainteresiranim, je še kako priročno. Urša Sekirnik in Joana Serra Forasté se jih uspešno poslužita in s svojim prispevkom poskrbita, da se morda še na kak nov način zamotimo v čakanju.
3.2.2021, Neodvisni, Ustvarjalno zabijanje časa, Jasmina Založnik

Če se vrnemo k uvodoma zarisanima nivojema predstave - konceptualno-referenčnemu ter plesno-izkustvenemu - lahko opazimo, da je na prvem predstava zasnovana kot koherentna celota, ki gledalcu omogoča, da na postavljeni okvir naniza svoje poljubne asociacije na vsakodnevno čakanje, na socialno koreografijo in tako naprej. Prav tako je domišljena dramaturgija poti gledalcev skozi dogodek, iz začetne pasivnosti in brezciljnega čakanja smo gledalci namreč aktivirani skozi odgovarjanje na anketo in imamo na koncu možnost sodelovanja v skupnem gibalnem prizoru. Kot je konceptualni nivo predstave hitro berljiv, pa je tudi hitro prebavljiv in s tem neobvezen. S tem, ko si lahko mislimo karkoli in pogosto tudi lahko počnemo karkoli, smo pravzaprav ostali v vsakodnevnem režimu obnašanja. 
14.5.2021, Radio Študent, Samo Oleami

Proces ustvarjanja je zelo očitno poganjala osebna izkušnja ustvarjalk s preprostimi vprašanji o situacijah in izkušnjah čakanja. Omenjene izsledke sta avtorici pregnetli v igriv format, ki kljub neobremenjenosti ponudi obiskovalcu neposredno izkušnjo. Na ta način uspešno povzema načelo in prizadevanje avtoric, da bi se naučili čas čakanja zapolniti na raznorodnejše načine, ga sprejeli in se mu morebiti celo poklonili. Propaganda napredka, učinkovitosti in hitrosti v pospešeni realnosti, v kateri živimo, se še kako učinkovito zajeda v »podarjeni čas« čakanja. Najobičajnejši način zapolnitve tega časa je tako postal zaslon, kjer hitro odgovarjamo na prispelo pošto, beremo novice ali pa poskušamo uloviti artificielne drobce življenja prijateljev in znancev na družbenih omrežjih. Kako pogosto v takšnih situacijah zgolj smo, ali bolje, kako pogosto smo nekaj drugega od telesne lupine, spojene s pametnimi telefoni? S svojim angažmajem smo v predstavi dokazali, da znamo obstajati tudi drugače, četudi samo kot prisotni opazovalci drugih in sebe v prostoru in času.
2.7.2021, Neodvisni, Premisliti »podarjeni čas« čakanja, Jasmina Založnik

Intervjuji

7.5.2021, Radio Slovenija, Ars, Participatorna predstava Fent cua/Medtem ko smo čakali, Žiga Bratoš

Napovedi

19.10.2020, Un buen dia en Barcelona, El Festival Escena Poblenou vuelve en octubre apoyando la creación artística, Julia Basallote
19.10.2020, Artezblai, 19ª edición del Festival de Creación Contemporánea Escena Poblenou
22.10.2020, Nuvol, Escena Poblenou: dones creadores i espai públic
9.12.2020, MMC RTV Slo, Je čakanje v vrsti izgubljen - ali pa morda podarjen čas? A.J.
9.12.2020, STA, Umetnici pripravili Preživetveni paket za čakanje v vrsti
10.12.2021, SIGLEDAL, Umetnici pripravili Preživetveni paket za čakanje v vrsti
5.1.2021, Teatral, L’Antic Teatre confirma la seva programació per a aquest mes de gener
7.1.2021, La Vanguardia, Antic Teatre programa en enero cinco montajes con nuevos lenguajes teatrales
27.4.2021, odkrito.si, Elektrarna maja odpira svoja vrata
4.5.2021, MMC, Stara elektrarna se vrača, pa čeprav za peščico gledalcev
7.5.2021, RTV4, Fent cua/Medtem ko smo čakali, Žiga Bratoš
7.5.2021, STA, V Stari mestni elektrarni participatorna predstava o čakanju v vrsti
15.9.2021, Mladina, Objem kot ultimativno dejanje neizgovorljivega
15.9.2021, Parada plesa, Na plesne užitke po lastni izbiri!, Daliborka Podboj
19.9.2021, Veza Sigledal, Na 10. Gibanici nagradi predstavama Jata izkušenih ptic in Predmetenje
19.9.2021, MMC RTV SLO, Na festivalu Gibanica zmagali predstavi Jata izkušenih ptic in Predmetenje
20.9,2021, Delo, V Stari elektrarni podelili nagradi gibanica
 

Pretekli dogodki

  1. , Cukrarna, Ljubljana, SI
  2. , Cukrarna, Ljubljana, SI
  3. , Kulturni inkubator, Maribor, SI
  4. , Kulturni inkubator, Maribor, SI
  5. , Trg prekomorskih brigad 1, Ljubljana, SI
  6. , Trg prekomorskih brigad 1, Ljubljana, SI
  7. , Antic Teatre, Barcelona, ES
  8. , Antic Teatre, Barcelona, ES
  9. , Antic Teatre, Barcelona, ES
  10. , Antic Teatre, Barcelona, ES
  11. , Gibanica, Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI
  12. , Gibanica, Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI
  13. , Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI
  14. , Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI
  15. , Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI
  16. , Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI
  17. , Antic Teatre, Barcelona, ES
  18. , Antic Teatre, Barcelona, ES
  19. , Antic Teatre, Barcelona, ES
  20. , Antic Teatre, Barcelona, ES
  21. , Antic Teatre, Barcelona, ES
  22. , Antic Teatre, Barcelona, ES
  23. , Antic Teatre, Barcelona, ES
  24. , Antic Teatre, Barcelona, ES
  25. , Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI
  26. , Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, SI
  27. , Festival Escena Poblenou, Barcelona, ES - predpremiera

SLIKE

VIDEO

DOKUMENTI