beepblip: noise for strings

2019

beepblip: noise for strings

Opis

beepblip se na svojem dolgometražnem prvencu predstavlja s osmimi kompozicijami, v katerih slišimo akustičnost strun, terenske posnetke in sintetiziran zvočni grušč, vse skupaj natančno obdelano in prepleteno v imerzivno zvočno pokrajino, ki pa ne preneha z vabili k pozornem globokem poslušanju. Skladbe s svojo dinamiko počasnega valovanja venomer aktivno ustvarjajo odprt zvočni prostor, medtem ko je v ozadju jasna metodološka in vsebinska podstat. Album zasnovan na nekaterih idejah teorije strun in kompleksnosti kvantnih delcev, a ob znanstveni plasti vnaša še druge nivoje pristopanja h glasbeni umetnosti: mehanika naredi-sam elektronike, pripovedovanje zgodb o mračni viziji izkoriščevalskega antropocena, razmišljanja o apokalipsi, kako se z njo spopadati, in pomen magičnih ritualov. Hrup za strune se ukvarja s politično dimenzijo zvoka, ki se sprašuje ne samo kdo posluša, temveč tudi česa ne poslušamo. Kompozicije raziskujejo tanko mejo med kulturnim prisvajanjem in čustvenim odzivom na segregacijo in kolonialne odnose v svetu, ki so danes prisotni ravno tako kot pred sto leti.

Ida Hiršenfelder [beepblip] živi in dela v Ljubljani. Kot avtorica deluje v polju zvočne in intermedijske umetnosti. Zanima jo zgodovina medijev, arhivi, njihovo izginevanje in medijska arheologija. Pri projektih, ki so vezani na digitalne arhive sodeluje z Muzejem sodobne umetnosti Metelkova. Med leti 2007 in 2013 je bila arhivistka pri projektu Postaja DIVA, Digitalni video arhiv (Zavod za sodobno umetnost, SCCA-Ljubljana). V istem obdobju je bila kustosinja v Laboratoriju za znanost in umetnost, Ljudmila; pred tem pa recenzentka na Radiu Študent in časopisu Dnevnik. Je zagovornica in uporabnica prostega in odprtokodnega programja.

Bila je članica »naredi sam-a« zvočnega kolektiva Theremidi Orchestra, s katerim je ustvarjala hrupne zvočne pokrajine in nastopila na več kot 30 koncertih v lokalnem in mednarodnem prostoru (izbor odmevnejših koncertov: Eye Beam, New York; Spektrum, Berlin; ARTos, Nikozija; Ksevt, Vitanje; ZNFI, Trbovlje; RADAR! RIZOM, Cirkulacija 2, Ljubljana; Cornelius Cardew's Treatise z brgs-om, Kino Šiška, Ljubljana; Docikel z Ireno Tomažin, Layerjeva hiša, Kranj; Drama v urbanem zvoku, Škuc, Ljubljana; Front Room Gallery, New York; SHARE, New York; LiWoLi, Linz; CoFestival, PTL, Ljubljana). Z intermedijsko umetnico Sašo Spačal dela zvočne eksperimente (npr. 2322, agapea: 2311, Kamizdat, 2015) in serijo sonoseizmičnih instalacij (Skorja, 2014, Zemlja, 2015–2017). S Spačal sta tudi soustanoviteljici Iniciative za ženske s čutom za tehnologijo, znanost in umetnost, ČIPke (RAMPA Laboratorija / Zavod Kersnikova). Z delom Časovni zamik: Kemobrionični vrt, v soavtorstvu z intermedijsko umetnico Robertino Šebjanič in glasbenikom Alešem Hiengom – Zergonom so se premierno predstavili v Projektnem prostoru Aksioma, kasneje pa med drugim na festivalu Ars Electronica (2016) v Linzu v osrednji razstave Radical Atoms and the Alchemists of Our Time in razstavi Device_art 5.016 (2016) v Montrealu. Zvočna dela pod psevdonimom beepblip je predstavila na dogodkih: Electric Nights, Atene (2015), Topografije zvoka – Slavne neznane, Galerija Škuc (2017), radioCona:wolFMoon (2017), radioCona:Pre:gon zime, Kino Šiška (2018), Show 656, radia.fm (2018), AMRO – Art Meets Radical Openness, Linz (2018) in na kompilaciji Access Frame: Collectivity, Kamizdat (2018). Domača stran: http://beepblip.org

Seznam skladb

  • Gravitons 4:46

  • Hedrons 5:50

  • Interactions 5:26

  • Dark Energy 8:50

  • Holographic Principle 7:36

  • Heterotic string 5:42

  • Vacua 3:25

  • Chromodynamics 6:00


Prenos in nakup

Prosti prisluh in prenos (plačaj kolikor hočeš) in posebne omejene edicije USB so na voljo preko kamizdat.bandcamp.com in preko vseh ustaljenih digitalnih trgovin in pretočnih mest. / Free streaming, downloads (name your price) and limited edition USBs are available through our Bandcamp shop kamizdat.bandcamp.com and all other standard digital outlets.

Glasba je ustvarjena in objavljena pod pogoji Creative Commons BY-SA 4.0 licence ([Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0] - Attribution-ShareAlike) www.creativecommons.com/licence / Some rights reserved under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA 4.0) licence www.creativecommons.com/licence

Sodelavci

Ida Hiršenfelder ·glasba, snemanje, besedila, fotografija
Tina Ivezić · grafično oblikovanje
Maruša Hren · oblikovanje in izdelava usb knjižice
Luka Prinčič · oblikovanje usb knjižiče, uredništvo, produkcija
Stella Ivšek ·  Kamizdat Rentgen vizualno oblikovanje, streaming, oblikovanje in promocija

Posebne zahvale prijateljem in družini Aleš Hieng – Zergon, Robertina Šebjanič, Matija Hiršenfelder, Staška Guček, Michal Kindernay za igro in igranje skupaj.

Nekateri terenski posnetki so nastali na delti Donave na Sonic Future rezidenci 2019, ki jo organizira www.semisilent.ro

Podpora

Medijska podpora: Radio Študent LjubljanaFinančna podpora: Mestna občina Ljubljana, Ministrstvo za Kulturo RS

Medijski odzivi

16.9.2019, Sigic, Črički so mi povedali, Marina B. Žlender
26.11.2019, Radio Študent, beepblip, Matija Drobne
3.12.2019, Radio Študent, Afterparty RŠ, beepblip
23.12.2019, Centralala, Zvočna umeščenost čričkov,  eksplikacija procesov v naravi in improvizacija
6.3.2020, Dnevnik, Ida Hiršenfelder alias beepblip, zvočna umetnica: Kar je zunaj človeškega sluha, Ingrid Mager

Pretekli dogodki

  1. , Kamizdat.si

SLIKE