Plesno-performativna raziskava Izbrano telo sodi v sklop Emanatovih projektov mladih (vendar ne izključno) avtoric_jev, namenjenih raziskavi uprizoritvenega jezika. S tovrstnimi raziskavami želimo razbiti koncentracijo ustvarjalnih postopkov, usmerjenih zgolj v produkt in jih preusmeriti predvsem v razvoj uprizoritvenega jezika in razmislek o vprašanjih KAJ in KAKO pri pripravi avtorske predstave. V sodelovanju s Cankarjevim domom bomo izvedli javno predstavitev gibalnih raziskav raznolikih avtoric_, s prosto uporabo nadrealističnega principa igre “cadavre exquis” (izbrano telo) za razmislek o strukturi predstavitve, o razvijanju uprizoritvenega jezika ali pa o metodologiji dela, ki se v raziskavi razvija. Svoji gibalni raziskavi bosta predstavili Pia Mačerol in Burja Podlesnik.
Produkcija: Emanat, Zavod za razvoj in afirmacijo plesa in sodobne umetnosti
Soorganizacija: Cankarjev dom
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS
Vstopnice: https://vstopnice.cd-cc.si/si/izbrano-telo/vstopnice-225224.html
____________________
Avtorica začenja s svojo raziskavo v tišini, a to zavestno in nalašč prekinja s svojim telesom. Ko govori o tišini, se sklicuje na to, da ne uporablja glasbe kot podlage ali pogoja za gib. Tišina je zanjo predpogoj in povabilo k raziskovanju lastne glasnosti, ki – vsaj tako upa – posledično nagovori tudi glasove občinstva. Tišino vidi kot izziv, ki jo vrže v prostor. Tam se spopada z raziskovanjem svojih gibalno-zvočnih zmožnosti. Ukvarja se s tem, kako z različnimi fizičnimi predlogi proizvaja raznovrstne zvoke, izgovorjene in neizgovorjene glasove ter obratno. Eden izmed njenih raziskovalnih pristopov je postavljanje telesa – ali le določenih njegovih delov – v razmerje s prostorskimi površinami in vsakdanjimi predmeti, ki jih vnese v prostor. Svoj uprizoritveni jezik razvija skozi (strukturirano) improvizacijo, pri čemer se trenutno poglablja v repeticijo in preskakovanje, ki postajata razvidna skozi čas vztrajanja.
Pia Mačerol (2000) je plesalka, ustvarjalka, performerka. Srednješolsko plesno izobrazbo je pridobila na Srednji vzgojiteljski šoli, gimnaziji in umetniški gimnaziji Ljubljana, smer sodobni ples. Izobraževala se je na programu New Education for Contemporary Dance (NEFCD) na švedski šoli Härnösands Folkhögskola. Diplomirala je junija 2025 na programu Bachelor of Dance na ArtEZ University of the Arts v Arnhemu. Kot avtorica je ustvarila solo Mouthwash, ki ga je predstavila na eksperimentalnem dogodku The Eve of Imbolc v organizaciji 187 Nights Rotterdam, soustvarila dueta I’m Counting On You in Attached ter skupinsko delo Good Job.
Raziskava giba, izvedba: Pia Mačerol
Mentorstvo: Loup Abramovici
Oblikovanje svetlobe: Veronika Hana Grubič
____________________
Gibalna raziskava temelji na dekonstrukciji giba, ki se udejanja skozi principe potiska in popusta. Potisk tal sproža gibalne poti znotraj telesa in deluje kot smernik, medtem ko popust vzpostavljene poti ovira. Hkratna prisotnost obeh akcij se odraža v nenehnem rušenju in ponovni vzpostavitvi – dekonstrukciji in konstrukciji telesa. Kot narobe obrnjena viseča lutka, odvisna od premika vrvic. Avtorico v raziskavi zanima dodana prisotnost iniciacij giba z različnimi deli telesa, ki primarno ne izvirajo iz potiska tal in njihov vpliv na že prisoten zagon, padec in suspenz v gibanju telesa. Raziskava deluje kot predpriprava na avtoričino prihodnje koreografsko delo Moška v spodnjicah.
Burja Podlesnik (2001) je plesalka in koreografinja. Po šolanju sodobnega plesa na Srednji vzgojiteljski šoli, gimnaziji in umetniški gimnaziji Ljubljana je nadaljevala na Švedskem v programu NEFCD (New Education for Contemporary Dance) in v letu 2025 diplomirala na univerzi ArtEZ (Bachelor of Dance) v Arnhemu na Nizozemskem. S svojim solom Med borovjem temnim je leta 2019 prejela nagrado za najboljšo plesalko na mednarodnem festivalu mladih plesnih umetnikov Opus 1 in se med svojim študijem poglobila v koreografijo z ustvarjenimi deli: solo Snippet, skupinsko delo Leftovers ter dueta In My Room in On the Mat. S kritičnim odzivom na aktualno realnost si v okviru svojega koreografskega dela prizadeva preoblikovati prostor, ki je dan stvarem brez prostora, in ozvočiti stvari, ki drugače ostanejo tihe.
Raziskava giba: Burja Podlesnik
Izvedba: Oscar Magnusson
Oblikovanje svetlobe: Veronika Hana Grubič