Jan Rozman: Predmetenje

2018

Jan Rozman foto/photo by: Anže Kokalj / MinusPlusForward

Opis

V svojem novem performansu se koreograf, performer in improvizator Jan Rozman sooči s stvarmi – s predmeti, ki ga obkrožajo, pa tudi z občutki in idejami, ki jih ti predmeti sprožajo. Predmetenje je visceralni odziv na svet stvari v katerem živimo. Je premeten in ljubi reči.

Gledališki oder postane prostor stika med živo in neživo materijo; okolje, v katerem stvari lahko vzpostavljajo odnose, komunicirajo in soobstajajo – ter ob tem morda razkrijejo tudi svojo drugo plat.

Predstava gradi na vmesnih prostorih: med objektom in subjektom, med obstojem, spekulativnim obstojem in neobstojem, nedejavnostjo in delovanjem, nasičenostjo, umirjenostjo in praznino, svetlobo, mrakom in temo, med vsakodnevnim, skrivnostnim in poetičnim, kot tudi med posameznimi prisotnimi telesi.

Ustvarjalni proces temelji na uprizoritveni raziskavi materialnosti, ki jo je Jan začel med magistrskim študijem na MA SODA v okviru Inter-University Centre for Dance v Berlinu.

Konceptualno se performans naslanja na ideje, ki so jih razvili filozofi spekulativnega realizma oz. objektno orientirane ontologije (OOO) ter na njihovo razumevanje koncepta stvari. Slednje so razumljene kot neinstrumentalne entitete, ki lahko razkrijejo svoj poetični potencial in aktivirajo lastno koreografsko moč poleg in v odnosu do performerja na odru. Predmetenje izzove antropocentrično dojemanje stvarnosti z iskanjem alternativnih možnosti za sobivanje stvari v času preteče globalne ekološke katastrofe in prenasičenosti s predmeti, ki je del zahodnega življenjskega sloga.

Esej Kako predmetom pustiti, da so - Julia Keren Turbahn  >>

Več o stvareh in vprašanjih materialnosti z ekološkega vidika v Janovi umetniški praksi lahko preberete v eseju Questions of Ecological Artistic Practices: The Living Things [Vprašanja ekoloških umetniških praks: žive stvari], ki ga je napisal v marcu 2017 v okviru študija MA SODA na HZT Berlin. Tam je namenil semester raziskovanju vidikov materialnosti v teoriji in praksi, ta proces pa je služil tudi kot osnova za performans Predmetenje. Esej v angleščini je na voljo na >>

Spletna stran Jan Rozman >>

Sodelavci

Koncept in izvedba: Jan Rozman
Dramaturgija: Julia Keren Turbahn
Oblikovanje svetlobe: Urška Vohar
Kostum: Kiss the Future
Svetovalec za scenografijo: Dan Adlešič
Odrska asistenca: Dan Pikalo
Grafično oblikovanje: Matija Medved
Video dokumentacija: Gregor Gobec
Foto dokumentacija: Nada Žgank
Prevod in lektura: Urban Belina

Podpora

Produkcija: Emanat
Izvršna producentka: Sabina Potočki
Koprodukcija: Plesni Teater Ljubljana
Finančna podpora: Mesta občina Ljubljana

Življenjepisi sodelavcev >>

 

Pretekli dogodki

  1. , Kunsthaus KuLe, Berlin, DE
  2. , Kunsthaus KuLe, Berlin, DE
  3. , GT22, Moment, Maribor, SI
  4. , Plesni Teater Ljubljana, SI
  5. , Plesni Teater Ljubljana, SI
  6. , Plesni Teater Ljubljana, SI
  7. , Plesni Teater Ljubljana, SI
  8. , Plesni Teater Ljubljana, SI
  9. , Plesni Teater Ljubljana, SI

SLIKE

DOKUMENTI