Maja Delak: Drage Drage

2007

Maja Delak: Drage drage foto/photo: Tone Stojko

O predstavi

Drage drage je plesna predstava, ki izhaja iz kvaziinstitucionalnega statusa sodobnega plesa v Sloveniji in temelji na užitku do fizičnega in gibajočega. Koreografinja je k sodelovanju povabila šest plesalk in igralk, ki v komaj znosni bližini sinhronih fizičnih akcij zasledujejo osebne angažmaje in se soočajo s kulturnimi konvencijami in stereotipi. Formalno in vsebinsko predstava vzpostavlja več vrst želenja sodobnega plesnega telesa in v njej ustvarjalke ne soobstajajo po principih izločene sredine, nasprotij, poenotenja ali skladnosti. V predstavi so v položaju, ko jih zapeljujeta lastna želja in užitek. Obenem pa se poskušajo poistovetiti s svojo družbeno vlogo in se izogniti ujetosti v odnos, v katerem bi lahko upoštevale le učinke svoje maske na druge. Zato poskušajo uprizoriti odprtost v hkratnem sobivanju z željo drugega. (Katja Praznik)

Reartikulacija št. 4, poletje 2008
Maja Delak: Expensive darlings – a revision  (zapis procesa nastajanja predstave) >>>

Tehnično poročilo

Sodelavci

Koncept in koreografija: Maja Delak
Ustvarjalke in izvajalke: Maja Delak, Katja Kosi, Barbara Krajnc, Jelena Rusjan, Vlasta Veselko, Urška Vohar, Nataša Živković
Dramaturgija: Katja Praznik
Scenografija: Marko Peljhan
Originalna glasba: Gipo Gurrado, Attila Faravelli
Oblikovanje svetlobe: Urška Vohar
Kostumografija: Nadja Bedjanič
Prevajalka: Katja Kosi
Lektorica: Simona Ana Radež
Oblikovanje: Špela Drašlar
Fotografije: Zoe Vincenti
Tehnična izvedba: Janko Oven
Tehnična pomoč pri scenografiji: Bojan Mastilovič

Izvršna producentka: Sabina Potočki
Pomoč pri produkciji: Nina Janež

Podpora

Produkcija: Emanat
Koprodukcija: Festival Mesto žensk – Društvo za promocijo žensk v kulturi, Plesni Teater Ljubljana
S finančno podporo: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana
Sponzorji: POP TV / Kanal A, OBI, Airsoft Slovenija

Kritike

Predstava Drage drage je prepričljiv preplet občega in posamičnega, družbenega in intimnega. Sedem plesalk in igralk, – poleg avtorice še Barbara Krajnc, Jelena Rusjan, Vlasta Veselko, Urška Vohar, Nataša Živković in prevajalka v angleščino Katja Kosi – je razpetih med nasprotujoča, a hkrati konstitutivno povezana nasprotja: med to, kako vidijo same sebe in jih, po njihovem vidijo drugi, med ustvarjalnim entuziazmom in strahom pred porazom, med sprejemanjem svojega spola in razmislekom, da bi jim bilo najbrž kot moškim v tem poklicu lažje, med užitkom na odru in finančno depriviligiranostjo v zaodrju vsakdanjosti itd. … Nastopajoče utelešajo različne vloge, od mračne Vampirele, krhkega angela, drznega toreadorja do latino mačo šlagerista Adriana Celentana, ki ga izvrstno in duhovito interpretira Maja Delak. … Morda je vrhunec predstave trenutek, ko vseh sedem nastopajočih pograbi puške in jih nameri v občinstvo, a že v naslednjem trenutku se njihova ultimativna gesta ob glasbi iz filma Barbarella zmehča v všečno plesno zabavo, s svojega etičnega, ultimativnega položaja na ostrini eksistencialnega roba pa zdrsijo v strugo zabavljaške, plesne dekoracije. … Drage drage je predstava o boju za umetnost kot individualno etično pozicijo (z vsem kar spada zraven, dobrim, prijetnim, slabim, mukotrpnim idr.), je ena najbolj angažiranih slovenskih predstav v zadnjih letih.
Robne zgodbe o središču, Mojca Kumerdej, Delo, 10.10.2007

»To je predstava o poziciji ženske v kulturnem, socialnem in političnem kontekstu sodobnega plesa v Sloveniji in v tem je ključna. Zakaj? Ker odpira, razpira, razstavlja, avtorizira, aktualizira in problematizira inavguralno točko sodobnoplesne zgodovine pri nas: sodobni ples so ženske zasnovale še preden je bila na tem geopolitičnem teritoriju uvedena splošna volilna pravica in kot tak je prvenstveno praksa emancipirane ženske ustvarjalnosti.«
Upornice, artistke, mazohistke, Rok Vevar, Večer, 16.10.2007

»Majhnost uprizoritvene površine, ki je podvržena očem nadzornih kamer, prostorska stisnjenost, ki povečuje raznoterost individualnosti, prepleta njihov smeh in nežne glasove, krik in izpoved; to okolje obdaja zadušljivost, kot nevidna, zaradi moči, ki jo ima, pa nič manj boleča žica. In čeprav se zdi, da bi predstava morala stopiti vsaj še korak ali dva naprej, ji uspe proizvesti dokaj silovit udarec: tisti, ki ga (če za to priložnost prevedemo naslov uporabljenega komada Adriana Celentana) zada zgolj dotik pesti. Kajti bolečina je hujša tedaj, ko okoliščine blaži in s pestjo le boža.« 
Dotik pesti, Ana Perne, Polet, 11.11.2007

»Drage drage so predstava, ki je angažirana v najžlahtnejšem pomenu besede, saj je njen angažma usmerjen v iskanje novih prostorov za gibanja misli in telesa. ... Maja Delak v predstavi konceptualno in realno odpira telo in gib za vozlišča hkratnih manifestacij ženskega in gibalno-plesnega, v katerih sedem plesalk in igralk – poleg avtorice še Barbara Krajnc, Jelena Rusjan, Vlasta Veselko, Urška Vohar, Nataša Živković in prevajalka v angleščino Katja Kosi – v prostoru-času predstave, ki nastaja tako iz gibalnega kot mentalnega materiala, povezuje nasprotja med zunanjim in notranjim, moškim in ženskim, javnim in intimnim. Tako spregovori o dvojnosti sprejemanja svojega spola kot tudi o okvirjanju svojega spola v konvencije spola drugega. Različne vloge, ki jih preigravajo performerke, so izrazito heterogene, od Vampirele, krhkega angela, toreadorja do Adriana Celentana. Kot vztrajno drseči označevalci z izmikajočmi se označenci omogočajo tematizacije in problematizacije stališč protagonistk, ki so hkrati intimne in politične. In to ne samo v trenutku, ko vseh sedem nastopajočih pograbi puške in jih nameri v občinstvo, da bi mu odstrelile s spolom in kulturo pogojene predsodke in konvencije, a se njihova na videz radikalna gesta že v naslednji sekvenci ob glasbi iz filma Barbarella zmehča v všečno plesno zabavo, ki oznanja vseprisotnost družbe spektakla.«
Tomaž Toporišič, Dialogi, št. 11-12, 2007

»Namesto preverjenih koreografskih postopkov je Majo Delak tokrat posebno zanimala odprta, zrahljana struktura, ki je nasledek spraševanja, kako skonstruirati formo, ki razkrije vizijo sedmih ustvarjalk. Ne le da se v predstavi srečata režija in koreografija (svojevrsdtno plesno gledališče, kjer je gibalno-plesni material povezan s pevsko-igralskimi vložki), koreografinja je hkrati režiserka, ki s šestimi soustvarjalkami snuje predstavo. Takšen način dela predpostavlja obsežne predhodne diskusije, ki omogočajo artikulacijo tako posameznih pozicij kot skupne vizije. Koeografinja je konceptualni navdih z oblikovanje strukture našla pri Sedgwickovi, ki v skladu z deleuzovsko topologijo in razmislekom o alternativnih načinih uprostorjenja vpeljuje koncept zraven, ki omogoča nehierarhizirano sobivanje sedmih likov. (…) Glede strukture predstave Drage drage je posebno pomenljivo tudi, kako zavedanje o moči institucije (kulturnopolitične instance, ki kroji umetniško produkcijo in distribucijo) postane integralni del predstave. Z realizacijo scenografske zamisli Marka Peljhana, da je celoten prostor predstave opremljen z nadzornim sistemom, je vzpostavljena metafora sistema, ki sodobnoplesno dogajanje predvsem nadzira, namesto da bi ga ustrezno podpiral." 
Mojca Puncer, Maska - Pasaža pogleda, št. 113-114, pomlad 2008...»Ženska« ustvarjalnost v Sloveniji: Primer sodobnega plesa


10.10.2007, Maji Delak ne gre na smeh, Jasna Zavodnik, Coweb Mesto žensk 2007
30.09.2008, Francesca Giuliani: Drage Drage / Expensive Darlings, Teatro d'oggi

Povezave

Drage drage na Festivalu Mesto žensk 
Drage Drage @ Omissis Festival (Intervju z Majo Delak)
Expensive Darlings, 26.6.2010 (photos by Zoe Vincenti)
Maja Delak: Drage drage, gledališki list
Maja Delak: Drage drage, letak

Pretekli dogodki

  1. , Plesni teater Ljubljana, SI
  2. , GarajIstanbul, TR
  3. , Arnolfini, Bristol, GB
  4. , Plesni teater Ljubljana, SI
  5. , KC Grosuplje, SI
  6. , Festival Gibanica, Plesni teater Ljubljana, SI
  7. , Contemporary Drama Festival Budapest, Budapest, HU
  8. , eXplore Dance Festival, Bucuresti, RO
  9. , Čtyři dny / Four Days Festival, Praga, CZ
  10. , Omissis Festival, Gradisca d'Isonzo, IT
  11. , EASA 2008 Conference, SMEEL, Ljubljana, SI
  12. , Festival Mladi levi, Bunker, SMEEL, Ljubljana, SI
  13. , HKD, Sušak, Drugo more, Rijeka, HR
  14. , FIAT Festival, Podgorica ME
  15. , Dom Tabor, Ljubljana, SI
  16. , Plesni teater Ljubljana, SI
  17. , Plesni teater Ljubljana, SI
  18. , KC Nova Gorica, SI
  19. , Plesni teater Ljubljana, SI
  20. , Plesni teater Ljubljana, SI
  21. , Center Bozar, Festival Europalia, Bruselj, BE
  22. , Plesni teater Ljubljana, SI
  23. , Plesni teater Ljubljana, SI
  24. , Plesni teater Ljubljana, SI
  25. , Plesni teater Ljubljana, SI
  26. , Plesni teater Ljubljana, SI
  27. , Plesni teater Ljubljana, SI
  28. , Festival Mesto Žensk / City of Women, PTL, Ljubljana, SI
  29. , Festival Mesto Žensk / City of Women, PTL, Ljubljana, SI

SLIKE

VIDEO

DOKUMENTI